Ångra köp

Hos oss har du alltid 14 dagars öppet köp enligt distanshandelslagen. Det innebär, att du
som kund har rätt att ångra ditt köp. Detta gör du genom att meddela oss via mail till kundservice@furuskogshast.se inom 14 dagar från det att du mottagit den beställda varan.
Returen ska vara oss tillhanda så fort som möjligt, efter att du meddelat oss att du ångrar ditt köp. Är din retur godkänd, krediteras den genom Klarna annars får du ett mail om EJ godkänd retur. Specialbeställda varor går inte att ångra/returnera.

Vill du returnera fyller du i Retur- och reklamationsblanketten som följer med i paketet vid leverans. Returfrakten kostar 89:- och betalas av dig.
En  Returfraktsedel följer med i din leverans.
Paketet lämnar du in på ett postnord ombud.
Alla returer skall ske med vår returfraktsedel (postnord). För att en retur ska godkännas måste varan/varorna
returneras i oförändrat skick, hela, rena och i sin originalförpackning inom ramen för våra villkor. Tejpa aldrig direkt på originalförpackningen.
Om en leverans har blivit fel står vi för kostnaden av returfrakten.

Leveransskada

Skulle ditt paket ha synliga skador vid leverans, skall reklamation göras direkt hos ombudet (postnord) innan du tar emot paketet.

Upptäcker du en skada på varan trots att paketet inte haft några yttre synliga skador, ber vi dig maila oss omgående. Ta en bild på den defekta varan och maila den till kundservice@furuskogshast.se

Vi står för returfrakten samt ser till att du får en ny ersättningsvara snarast möjligt.

Har vi levererat fel vara, kontaktar du kundservice@furuskogshast.se omgående och vi står då för returfrakten och ser till att du får en ny vara levererad snarast möjligt.

Reklamera en vara

När du vill göra en reklamation kontaktar du först kundservice@furuskogshast.se.

För att en reklamation skall godkännas måste giltigt kvitto/faktura/följesedel/kontoutdrag alltid finnas med. Varan ska vara helt rengjord eller tvättad, annars tar vi inte emot den.

När vi fått tillbaka reklamerad vara och konstaterat att reklamationen är giltig kommer FURUSKOGs Hästmassage och sadel coach att kompensera dig genom att:

  1. I första hand avhjälpa felet.
  2. I andra hand ersätta dig med en ersättningsvara.
  3. I tredje hand ge dig en skälig ersättning genom prisavdrag.

FURUSKOGs Hästmassage och sadel coach strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att reklamationen mottagits, men det kan ta längre tid beroende på vilken produkt som reklamerats. FURUSKOGs Hästmassage och sadel coach förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt Konsumentköplagen. Vid reklamationer följer FURUSKOGs Hästmassage och sadel coach riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden (se www.arn.se). Du kan läsa mer på www.konsumentverket.se. Vid eventuell tvist följer FURUSKOGs Hästmassage och sadel coach beslut från Allmänna reklamationsnämnden och Konsument- och hemförsäljningslagen.

Tillagd i varukorgen